Frequently Asked Questions (FAQ)

Wat is de levertijd van een product?

De levertijd van een product staat op onze website achter de artikelnaam vermeld. Alle levertijden staan genoteerd in werkdagen. 1-3 betekent dus dat u bij bestelling van het betreffende artikel, het product binnen 1 tot 3 werkdagen in huis heeft.

Welk materiaal is geschikt voor buiten?

U kunt de eigenschappen van een product op onze website bekijken door voor een standaardmaat van een product te kiezen. Hierbij staat onder andere vermeld of een sokkel geschikt is voor buiten.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Op deze pagina leggen wij uit hoe het bestellen van producten in zijn werk gaat.

Welke garantie zit er op producten die ik bij jullie koop?

Wij hanteren een standaard garantie van 1 jaar op al onze producten. Echter in praktijk streven wij graag de beste kwaliteit na, indien producten duidelijk mankementen vertonen buiten het garantie jaar leveren we in veel gevallen een vervangend gelijkwaardig product. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit waar de particuliere klant zich altijd op kan beroepen.

Ik zou graag één of meerdere gaten in mijn sokkel hebben aangebracht. Kunnen jullie dit ook voor mij verzorgen?

Wij kunnen probleemloos gaten in een sokkel aanbrengen, ongeacht het gekozen materiaal. Hiervoor hebben wij wel de exacte maten van u nodig. Per bewerking gelden verschillende prijzen omdat per materiaal verschillende technieken nodig zijn. Vraag naar de mogelijkheden bij bestelling van uw sokkel of kijk eens bij deze productgroep.

Ik zou graag meerdere sokkels willen bestellen. Wat zijn dan de verzendkosten die ik moet betalen?

De verzendkosten bepalen wij op basis van het gewicht van uw bestelling. Hierbij wordt gekeken naar het totaalgewicht. Of u nu dus 1 of meerdere artikelen bestelt, het gewicht van de totale order bepaalt de verzendkosten. Onder Service – Levering kunt u de gewichtsklassen met bijbehorende verzendkosten terugvinden.

Ik heb een kunstwerk wat ik graag op een sokkel geplaatst wil hebben. Kunnen jullie dit ook voor mij verzorgen en hoe gaat dit in zijn werk?

Wij kunnen dit voor u verzorgen. Uw kunstwerk kan door middel van vaste montage (lijm) of losse montage (dook of pen) op een sokkel geplaatst worden. Soms kan de keuze voor montage beïnvloed worden door het contactoppervlak dat een kunstwerk heeft met de sokkel. Het beste is om het te plaatsen kunstwerk bij ons af te leveren of, als dit niet mogelijk is, een mal van het contactoppervlak met hierin de locatie en diepte van eventuele gaten aan ons te leveren. Kijk ook bij plaatsing voor meer informatie.

Ik ben van plan om een sokkel in MDF kleur te bestellen, maar waar moet ik het kleurnummer noteren bij mijn bestelling?

Als u bezig bent een bestelling te plaatsen, krijgt u na het invoeren van uw adresgegevens en verzend- en betalingswijze de mogelijkheid om het gewenste kleurnummer bij 'Opmerkingen' aan te geven. U kunt alle RAL-kleuren terugvinden op bijvoorbeeld www.ralkleuren.com. Let u echter hierbij op dat de weergegeven kleuren afhankelijk zijn van uw beeldscherminstellingen. Wij raden u dan ook aan de gewenste kleur bij daglicht (bijvoorbeeld in een verfwinkel) te bekijken.

Verhuren jullie ook sokkels?

Het is ook mogelijk om sokkels bij ons te huren. Kies hiervoor voor het kopje huur in het menu.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Wij bieden u de mogelijkheid uw bestelling af te halen in Wateringen. Dit kan op maandag t/m vrijdag, zie onze contactpagina voor de openingstijden.

Welk gewicht kan een sokkel dragen?

Het gewicht dat u op een sokkel kunt plaatsen, is geheel afhankelijk van het materiaal van de sokkel en de vorm van het voorwerp dat u op de sokkel wilt plaatsen. U kunt bij ons altijd navragen wat er per materiaal mogelijk is.

Kunnen jullie ook stelpoten onder de sokkel monteren?

Ja, deze mogelijkheid bieden wij ook. Het is echter nog niet mogelijk om deze optie via onze webshop te bestellen. Vraag daarom om deze optie in de opmerkingen van uw bestelling.

Ik zou graag een MDF sokkel willen bestellen, echter zou ik deze graag verzwaard willen hebben. Kan dat?

Ja, deze mogelijkheid bieden wij ook. U vindt deze optie onder onze diensten in het assortiment.

Kunnen jullie ook wielen monteren onder een sokkel?

Dit is mogelijk bij vrijwel alle houten sokkels. Wij raden dit in verband met de stabiliteit echter pas aan vanaf een lengte/breedte van 30 cm/30 cm. Bekijk hier de mogelijke wielen.

Kan ik na mijn aankoop gebruik maken van mijn herroepingsrecht?

Ja, u kunt ons hierover op de hoogte stellen middels een email aan info@sokkel.nl. Vermeld in deze email uw klantnummer en/of bestelnummer.

Indien u deze beslissing neemt voor ontvangst van de bestelde artikelen, ontvangen wij uw email gaarne zo spoedig mogelijk. Voor de details omtrent het herroepingsrecht verwijzen wij u door naar deze pagina